Digital strategi

annonsering digitalt

Annonsering

Vi hjälper er att annonsera i olika digitala kanaler för att nå ut med ert budskap till rätt målgrupp

annonsering digitalt

Varför bör man annonsera i digitala kanaler?

Att annonsera på sociala medier eller genom Google Ads är idag något som nästan alla verksamheter kan starta upp. Det är desto svårare att få sina annonskampanjer att faktiskt konvertera för att investeringen ska löna sig. Vi hjälper företag att öka sin konvertering och göra investeringen så lönsam som möjligt.

Genom att annonsera på sociala medier eller Google kan du få ut sitt budskap till rätt målgrupp oavsett om det är lokalt, rikstäckande eller globalt. Detta gör att många verksamheter runt om i världen använder sig av just annonsering som marknadsföringskanal tillsammans eller utan med sökmotoroptimering.

Vi levererar helhetslösningar inom annonsering

Att skapa lönsamma kampanjer kan många gånger vara väldigt tufft i dagens digitala värld där alla vill synas längst fram i olika kanaler. Vi på DigitalHappn tar gärna på oss ett helhetsansvar för verksamheters annonsering digitalt. Det innebär i praktiken att vi analyserar, planerar, utför och följer upp de annonskampanjer som har utförts. 

Ta del av vår kostnadsfria SEO-analys av din hemsida

Digital strategi

Hur arbetar vi med annonsering?

Vårt arbete med kund bygger på en kontinuerlig och transparent kommunikation för att hela tiden säkerställa att vi tillsammans uppnår överenskommande mål. Vi arbetar alltid efter samma grunder men anpassar oss alltid för att möta och tillfredsställa olika behov. 

Analys

Vi utför alltid en djupgående analys där vi går igenom verksamhetens målsättningar och förutsättningar. Beroende på plattform utför vi en målgrupp- och/eller sökordsanalys och på så sätt skapa de bästa möjliga förutsättningarna för en lyckad kampanj.

Planering och strategi

Baserat på informationen från vår analys planerar vi och utformar en strategi för hur kampanjerna ska utformas. Strategin kommer att anpassas beroende på den aktuella plattformen och verksamhetens avsatta budget för annonsering digitalt. 

Genomförande

Med en bra och tydlig strategi på plats inleder vi vårt arbete med att utforma en vinnande kampanj för bästa resultat. Vi skapar också i detta skede annonsmaterial i form av landningssidor, bild och/eller rörlig bild beroende på plattform.

Uppföljning och optimering

Vi kommer kontinuerligt följa upp resultatet och rapportera för att på ett tydligt sätt komma fram till vad som fungerar och vad som kan optimeras ytterligare för att maximera resultatet. Vi kommer i detta skede rapportera och presentera resultatet för verksamheten. 

Google Ads

Med Googles egna annonseringsverktyg kan man skapa annonser specifikt riktade mot en målgrupp genom att specificera geografiskt område, åldersgrupp, kön, tider oh sökord. Det bästa är att man enbart betalar när en besökare fysiskt klickar på annonsen. Google-annonsering är så mycket mer än bara de annonser som dyker upp i Googles sökresultat. Idag hanterar man bland annat också Google Remarketing, Display, Google Shopping och YouTube. 

Google uppdaterar ständigt sina annonseringsverktyg och ställer därför höga krav på den som hanterar annonserna. Vi på DigitalHappn följer dagligen Googles ändringar och uppdateringar för att maximera resultatet på de annonskampanjer vi hanterar.

sociala medier

Social Ads

Att annonsera på sociala medier skiljer sig lite från annonsering på Google. Att bara annonsera på ena plattformen kommer såklart ge resultat men man går också miste om andra fördelar. På sociala medier och deras annonseringsverktyg kan man samla mer precis information om målgrupp genom direkt data från exempelvis Instagram eller Facebook. Detta bidrar i slutändand till utmärkta förutsättningar för bästa resultat.

Något som Social Ads används mycket till, förutom att konvertera till försäljning, är varumärkeskännedom. Det går alltså att nå ut till en bred publik, som du genom insamlad data, vet är intresserad av det du erbjuder. 

Vill du förbättra din digitala situation och lönsamhet?
Tveka inte på att höra av dig till oss för att hitta en skräddarsydd lösning.